poniedziałek, 3 listopada 2014

Quinoa z pomidorami i chilii

Quinoę, czyli komosę ryżową odkryłam w książce kucharskiej "Ther Feed Zone Cookbook. Fast and Flavorful Food for Athletes" autorstwa Biju Thomasa i Alena Lima. Do tej pory nie wiedziałam, co to takiego. Kiedy więc zobaczyłam ją w sklepie ze zdrową żywnością, kupiłam bez wahania. Wybór padł na quinoę białą.
Doskonale nadaje się na śniadania. Przepis zawdzięczam Ani, mojej dietetyczce.

Składniki (na 2 osoby):
100 g komosy ryżowej
80 g chudego twarogu
10 pomidorków koktajlowych
10 listków bazylii
chilli w młynku lub suszone papryczki do roztarcia w moździerzu - ilość w zależności od upodobań
sól
2 łyżki oleju rzepakowego



Komosę płuczę pod zimną wodą, następnie przelewam gorącą wodę i wrzucam do osolonego wrzątku. Gotuję przez 25 min, co jakiś czas mieszając. Zlewam na gęste sitko. Ciepłą przekładam na talerze, posypuję pokruszonym twarogiem, dorzucam przekrojone na pół pomidorki. Polewam olejem, solę i posypuję suszonym chilli. Dodaję porwane listki bazylii. Wyśmienite śniadanie... :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz