czwartek, 16 maja 2013

Makaron ryżowy z wędzonym łososiem i marchewką

Wpadłam do domu po pracy i zamarłam w trwodze i "niechcemisięwierzeniu"! Nic nie ma do jedzenia (nie żebym liczyła na krasnoludki, które podczas mojej nieobecności działają w kuchni). A zatem po błyskawicznej ocenie zawartości lodówki i szuflad, przygotowałam ekspresowy obiad.

Składniki:
makaron ryżowy (ilość wedle uznania)
100 g łososia wędzonego
2 marchewki
sos sojowy (wedle uznania)
1 łyżka oleju sezamowego
1 łyżeczka oleju kokosowego
czarny sezam
imbir
sok z 1/4 cytryny




Przygotowanie:
Zagotować wodę i wyłączyć. Do wrzątku wrzucić na 2 min makaron. Odcedzić. Utrzeć na dużych oczkach tartki marchewkę. Poddusić ją na patelni na oleju sezamowych. Dorzucić do odcedzonego makaronu. Dodać sos sojowy. Na tej samej patelni rozpuścić olej kokosowy i podsmażyć wędzonego łososia przez ok. 1 min. Dodać do makaronu i marchewki. Całość posypać sezamem, dodać pokrojony w drobną kosteczkę niewielki kawałek imbiru oraz skropić sokiem z cytryny. Wymieszać i podawać od razu po przygotowaniu.
PS. Na zdjęciu są duże kawałki imbiru - naprawdę się spieszyłam.
PS2. Specjalnie zamieszczam zdjęcie, aby było jasne, że w kwestii ogarnięcia kuchni daleko mi do bywalców szklanego ekranu... a może teraz już nie szklanego?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz