sobota, 6 grudnia 2014

Krewetki z masłem i czosnkiem


Pyszne, szybkie i zdrowe. Jedyny minus - to niezbyt tanie danie, jako że krewetki do najtańszych nie należą. Ale zawsze - warto, od czasu do czasu - można. A zatem bardzo Was zachęcam do wypróbowania mojego super szybkiego przepisu na apetyczne krewetki.

Potrzebne będą (porcja na 2-3 osoby, w zależności od żarłoczności):
500 g krewetek (użyłam mrożonych)
3 ząbki czosnku
1 łyżka stołowa masła
sół
2-3 łyżeczki słodkiej papryki (użyłam hiszpańskiej, ma troszkę inny smak niż nasza polska)
1/4 łyżeczki suszonego chilli
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
sok z połowy cytryny
świeża natka pietruszki do posypania


Dodatki:
1 cukinia
100 g suchego ryżu basmati z dzikim
sól różowa himalajska
świeży rozmaryn

Krewetki wrzucam na rozgrzaną patelnię lub wok z odrobiną oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek. Pod przykryciem pozwałam im się rozmrozić przez 10 min. W tym czasie wstawiam wodę na ryż, myję i kroję wzdłuż cukinię na plastry. Myję także ryż. Jeśli jest w torebce, przesypuję go do miski z wodą i płuczę do momentu, aż woda będzie w miarę klarowna (średnio 4-5 razy). Wrzucam do wrzątku i gotuję przez 12 min. Cukinię grilluję na odrobinie oliwy z oliwek na patelni grillowej z dodatkiem świeżego rozmarynu.
Gdy krewetki się rozmrożą, dodaję do nich sól himalajską, czosnek, masło i sok z cytryny. Następnie doprawiam imbirem i słodką suszoną papryką oraz chilli. Kiedy lądują na talerzu obok grillowanej cukinii i ryżu, posypuję je świeżo pokrojoną natką pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz